آرتا الکتریک

فروشگاه اینترنتی اختصاصی لوازم برقی و روشنایی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

چراغ مطالعه مدرن با لامپ‏های ‎LED و SMD

چراغ مطالعه با لامپ برای تامین روشنایی در زمان شب و یا مکان‏های ‎بدون نور طبیعی کاربرد دارند. در گذشته چراغ مطالعه با لامپ‏های ‎رشته ای کار می‎کرد. میزان روشنایی آنها زیاد و زننده بود. در عین حال میزان مصرف برق بیشتری داشتند. اکنون چراغ مطالعه SMD و چراغ مطالعه LED در بازار موجود است. لامپ‏های ‎جدیدی که برای این محصولات استفاده می‎شود، نور و روشنایی بیشتری دارند. طول عمر آنها بادوام و مصرف انرژی کمتری دارند. در ادامه به معرفی هر یک از این محصولات می‎پردازیم.

 

چراغ مطالعه smd

 

چراغ مطالعه SMD چه ویژگی هایی دارد؟

لامپ SMD عبارت کوتاه شده SURFACE MOUNTED DEVICE و به معنای قطعات نصب شده روی سطح است. در این تکنولوژی قطعات از قبل ساخته شده، بر روی مدار چاپی متصل می‎شود. نحوه اتصال و لحیم آن‏ها ‎به شکلی انجام می‎شود که ظرافت داشته باشند. از این روش به جای فناوری THT استفاده می‎شود. از مزیت‏های ‎این تکنولوژی می‎توان به استفاده از هر دو طرف PCB اشاره کرد. 

مزیت‏های ‎چراغ مطالعه SMD 

یکی از ویژگی‏های ‎چراغ مطالعه SMD پخش نور گسترده است. با این تکنولوژی در چراغ مطالعه میزان سایه به حداقل می‎رسد. در چراغ مطالعه با لامپ SMD بورد واحد استفاده نمی شود. بلکه از چند لامپ LED روی یک پنل استفاده می‎شود. با این فناوری اگر چراغ مطالعه چند ساعت روشن باشد، هیچ گرما و حرارتی تولید نمی کند. همچنین طول عمر چراغ مطالعه هم بیشتر و میزان مصرف انرژی برق تا حد زیادی کم می‎شود.

برای اطلاع درباره قیمت چراغ مطالعه و خرید چراغ مطالعه به وبسایت آرتا الکتریک مراجعه کنید.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع چراغ مطالعه SMD کلیک کنید.

۰ نظر

چراغ مطالعه کلاسیک

چراغ مطالعه کلاسیک همان چراغ مطالعه قدیمی یا نوع ساده است. برای آنها از لامپ‏‎های ‎‎رشته ای، کم مصرف و ال ای دی یا حبابی استفاده‏ می‎‎شود. از ویژگی‏‎های ‎‎این نوع چراغ مطالعه باید به قیمت پایین آنها اشاره کرد. چراغ مطالعه کلاسیک نسبت به انواع مدرن ارزان تر است. لامپی که برای آن استفاده‏ می‎‎شود، قیمت کمتری دارد و براحتی تعویض‏ می‎‎شود. 

براساس متراژ محیط‏ می‎‎توان لامپ با سایز و توان مختلف انتخاب کرد. پس با این حساب چراغ مطالعه کلاسیک دست شما را برای خرید لامپ با توان کم یا زیاد باز‏ می‎‎گذارد. همچنین چراغ مطالعه کلاسیک‏ می‎‎تواند تمام محیط را روشن کند. در صورتی که بین نور محیط و صفحه کتاب تفاوت زیادی وجود داشته باشد، به چشم آسیب زیادی وارد‏ می‎‎کند. اما چراغ مطالعه قدیمی این مزیت را دارد که با روشن کردن محیط اطراف، از خستگی چشم جلوگیری کند. 

 

چراغ مطالعه کلاسیک

 

همچنین چراغ مطالعه‏‎های ‎‎مدرن برای کسانی که به بیماری تنبلی چشم یا آب مروارید مبتلا هستند، مناسب نیست. زیرا محیط باید نسبتا روشن باشد. این مزیت را‏ می‎‎توان در چراغ مطالعه کلاسیک پیدا کرد. لامپ‏‎های ‎‎این نوع چراغ مطالعه با وات مشخص‏ می‎‎شود. برای یک چراغ مطالعه ساده‏ می‎‎توان لامپ 25 و 40 وات رشته ای یا 9 و 15 وات ال ای دی را انتخاب کرد. این مقدار هم‏ می‎‎تواند نور مورد نیاز را تامین کند، هم از ایجاد گرما و حرارت جلوگیری‏ می‎‎کند. در عین حال نور مورد نیاز برای روشنایی محیط هم تامین‏ می‎‎شود.

انواع چراغ مطالعه کلاسیک براساس طراحی

چراغ مطالعه کلاسیک برحسب سبک طراحی به سه نوع ایستاده، رومیزی و چراغ دیواری تقسیم‏ می‎‎شوند. هر یک از انواع چراغ مطالعه‏‎های ‎‎مذکور مزایا و ویژگی‏‎های ‎‎خاص خود را دارند. برای مثال چراغ مطالعه ساده رومیزی انعطاف پذیر است. در هر قسمتی از خانه‏ می‎‎توان آن را استفاده کرد. این در حالی است که چراغ مطالعه ایستاده برای محیط پذیرایی یا نشیمن مناسب است. چراغ‏‎های ‎‎مطالعه دیواری برای اتاق خواب و در کنار تخت کاربرد بهتری دارند. 

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع چراغ مطالعه کلاسیک کلیک کنید.

۰ نظر

چراغ شارژی چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ شارژی انواع مختلفی دارد که شامل چراغ شارژی خانگی یا همان چراغ قوه، چراغ پلیسی و چراغ پیکنیکی است. چراغ قوه یا چراغ شارژی خانگی بیشتر برای روشن کردن مکان‏های ‎تاریک و در زمان شب کاربرد دارد. چراغ پلیسی توسط نظامیان برای شبگردی و مکان‏های ‎تاریک استفاده می‎شوند. چراغ پیکنیکی از نظر کارکرد به چراغ قوه‏های ‎خانگی شبیه است. 

چراغ های شارژی از نظر روشن شدن، دو نوع اضطراری و معمولی دارند. نوع اضطراری به صورتی است که با قطع جریان برق به صورت خودکار روشن می‎شود. نوع معمولی به کمک کاربر نیاز دارد تا چراغ آن با باتری روشن شود.

 

چراغ اظطراری

 

در واقع چراغ اضطراری یکی دیگر از انواع چراغ شارژی و البته پرکاربردترین آنها به شمار می‎رود. هدف از طراحی و ساخت چراغ شارژی استفاده برای سیستم‏های ‎پشتیبان برق ساختمان است. این نوع چراغ‏ها ‎از منابع مختلفی برای تامین توان الکتریکی سیستم برق اضطراری مانند سیستم UPS، موتور برق گازسوز، دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی استفاده می‎کنند. 

در ادامه به بررسی چراغ شارژی و البته معرفی نوع اضطراری آن می‎پردازیم. با ما همراه باشید.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع چراغ شارژی کلیک کنید.

۰ نظر

همه چیز در مود انواع هواکش خانگی، صنعتی و مشخصات آنها

چرا محیط های صنعتی، اداری و تولیدی به هواکش صنعتی نیاز دارند؟

با توجه به بیشتر شدن شرکت‎های صنعتی بزرگ و افزایش مواد شیمیایی و آلاینده در محیط، حضور کارکنان در این محیط‎ها خطرناک است. به دلیل اینکه تجهیزات صنعتی و دستگاه‎ها در محیط‎های بسته گازهای سمی و گرم تولید می‎کنند، سلامت کارکنان و افرادی که در داخل محیط قرار دارند، به خطر می‎افتد. از سوی دیگر اگر این هوای آلوده از محیط تخلیه نشود، به دستگاه‎ها و سایر تجهیزات شرکت‎های صنعتی آسیب وارد می‎کند. 

در یک محیط اداری که بیشتر تجهیزات و دستگاه های آن به فن های خنک کننده نیاز دارند، هواکش صنعتی می تواند این نیاز را برآورده کند. همچنین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل قطعات باید هوای محیط تمیز و پاک باشد. به عنوان مثال کامپیوترها از جمله وسایلی هستند که به سیستم خنک کننده نیاز دارند. در منازل هم به همین ترتیب در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی از هواکش خانگی استفاده می شود.

 

هواکش

 

مثال دیگر در این مورد می توان به مکان های پرورش دام و حیوانات اهلی اشاره کرد. با توجه به نیاز دام، طیور و حیوانات اهلی به هوای پاک، وجود هواکش صنعتی ضرورت پیدا می کند. در غیر این صورت بوی نامطبوع، هوای آلوده و گازهای مضر تولید شده در محیط بسته باعث بیمار شدن و تلف شدن آنها می شود. محیط های کشت گلخانه ای نیز یکی دیگر از مکان های نیازمند به هواکش صنعتی هستند. دور کردن گازهای سمی از گیاهان، باعث تقویت رشد آنها می شود.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع هواکش کلیک کنید.

۱ نظر

لوازم جانبی کولر کدامند و کار هر کدام چیست؟

لوازم جانبی کولر، موتور کولر، دینام کولر، پمپ آب، پوشال، شناور

کولرهای آبی از چه قسمت هایی تشکیل شده اند؟

کولرهای آبی هم مثل سایر وسایل الکترونیکی از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. لوازم جانبی کولر آبی شامل موتور کولر، دینام کولر، پمپ آب، تسمه، پوشال، شناور و قسمت بدنه است. هر یک از این قسمت‎ها ‎کارایی خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی این قطعات و لوازم جانبی می‎پردازیم.

 

کولر آبی

 

بدنه و کف کولرهای آبی 

یکی از مهم ترین قسمت یک کولر آبی، بدنه و کف کولر است. چیزی که در نگاه اول به چشم می‎آید و ظاهر زیبای آن یکی از دلایل اصلی انتخاب کولر است. اتاقک یا بدنه کولر به شکل مکعب ساخته می‎شود و شامل دیواره، سقف و یک کف است. به دلیل وزن بالایی که سایر قسمت‎ها ‎به کولر وارد می‎کند، بدنه باید از جنس مقاوم تهیه شده باشد. همچنین به دلیل اینکه این قسمت با آب در ارتباط است، اگر از جنس بی کیفیت و آهن بدون روکش باشد، بعد از مدتی زنگ زده و پوسیده می‎شود. 

بدنه کولرهای آبی از ورقه‎های ‎گالوانیزه و با ضخامت چند میلیمتری ساخته می‎شود. پوشش لعاب دار و رنگی آن مانع از برخورد رطوبت و آب به فلز می‎شود. در نتیجه مدت عمر بدنه کولر تا حد زیادی افزایش می‎یابد. 

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع لوازم جانبی کولر کلیک کنید.

۱ نظر

پنکه ایستاده و رومیزی

شاید بتوان پنکه را جزء اولین اختراعات عصر جدید برای تولید هوای سرد و رهایی از هوای گرم به شمار آورد. با وجودی که این روزها انواع وسایل سرمایشی از جمله اسپیلت، کولرهای گازی و داکت اسپیلت در بازار موجود است، اما پنکه ها همچنان طرفداران خودشان را دارند. اگر زمانی فقط پنکه های رومیزی و سقفی تولید می‎شد، اکنون پنکه طرح جدید و پنکه مدرن هم توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. پنکه کلاسیک که اغلب روی زمین قرار می‎گرفت و خاطرات کودکی بسیاری از ما را ساخت، باد خنکی تولید می‎کرد. این نوع پنکه ها دارای چند پره بود که با روشن شدن پنکه، حرکت پره ها به قدری سریع می‎شد که قادر به شمردن آنها نبودیم.

 

پنکه رومیزی و ایستاده

 

اکنون با وجود پنکه دیواری، پنکه متحرک، پنکه ایستاده و پنکه رومیزی هم انتخاب ما گسترده تر شده است. پنکه در واقع یک فن مکانیکی است که به شکل خیلی ساده پره های آن شروع به حرکت می‎کند. با چرخش پره های اریبی، هوای خنکی تولید می‎شود. این وسیله برای مکان هایی که هوای معتدل دارند، مناسب است. به محض خاموش شدن پنکه، هوای محیط بعد از چند ثانیه دوباره به حالت قبل باز می‎گردد. به همین دلیل این وسیله سرمایشی برای مکان هایی با آب و هوای معتدل و مرطوب مناسب تر است. به دلیل چرخش پره ها و با وجود رطوبت در محیط، هوای خنکی تولید می‎شود.

انواع پنکه و کاربرد آنها 

انواع پنکه شامل پنکه رومیزی، پنکه ایستاده و پنکه دیواری است. در ادامه به توضیح کاربردهای هر یک از انواع پنکه می‎پردازیم.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع پنکه ایستاده و رومیزی کلیک کنید.

۰ نظر

پنکه سقفی

پنکه سقفی همانطور که از اسم آن مشخص است، برای نصب بر روی سقف کاربرد دارد. یکی از مزیت‎های ‎این پنکه‎ها ‎استفاده بهینه از فضاهای کوچک است. پنکه سقفی با اسامی دیگری از جمله پنکه آویز و پنکه لوستری هم نامیده می‎شود. پنکه سقفی نوع ساده پنکه است که شبکه یا تجهیزات خاصی ندارد. پره های آن با قطری به اندازه 100 الی 150 سانتی‌متر تولید می شود. بسته به کوچک یا بزرگ بودن محیط، انتخاب سایز پنکه متفاوت است.هنگامی که سایز پره ها بیشتر می شود، تولید جریان هوای خنک هم سریع تر اتفاق می افتد.

ساختار پنکه سقفی به چه صورت است؟

پنکه سقفی دارای چند پره و یک موتور تک فاز خازن دار است. موتور پنکه از یک سیم پیچ یا آرمیچر درست شده است که در بین قطب‎های ‎یک آهنربا قرار دارد. جریان برق از این سیم پیچ عبور می‎کند. زمانی که پنکه سقفی را روشن می‎کنید، جریان برق از آرمیچر عبور می‎کند و آن را به چرخش در می‎آورد. در دو سر آرمیچر دو حلقه فلز و روی هر یک از آنها، یک تیغه کربن تعبیه می‎شود. از طرق این تیغه‎های ‎کربن، جریان الکتریسته به سیم پیچ وارد می‎شود. یک محور فلزی به سیم پیچ متصل است و سر دیگر محور به چهار پره پنکه سقفی متصل می‎شود. زمانی که پنکه را روشن می‎کنید، موتور می‎چرخد. همزمان این پره‎ها ‎هم با آن می‎چرخند. 

 

پنکه سقفی و لوستری

 

برخی از پنکه‎های ‎سقفی با سه پره و برخی بیشتر از سه پره کار می‎کنند. در این نوع پنکه‎ها ‎دو سیم پیچ اصلی و راه انداز کمکی به کار برده می‎شود. برای اینکه بتوان سرعت آنها را کنترل کرد، از یک سیم پیچی سلف چند سر که به موتور تک فاز خازن دار متصل شده است، استفاده می‎شود. زمانی که بخواهید پنکه آویز با سرعت زیاد کار کند، سیم پیچی سلف از مدار خارج می‎شود و موتور با ولتاژ نامی کار می‎کند. اما وقتی سرعت پنکه را کم می‎کنید، قسمتی از سیم پیچی در درون مدار قرار می‎گیرد. 

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع پنکه سقفی کلیک کنید.

۰ نظر

مقایسه انواع وسایل سرمایشی و ویژگی‎های ‎هر یک از آنها

وسایل گرمایشی در روزهای سرد سال به یکی از پرکاربردترین وسایل تبدیل می‎شود. امروزه با افزایش گرمای محیط بیشتر از گذشته به این دستگاه‎ها ‎ نیاز داریم. در عین حال انواع دستگاه سرمایشی در بازار موجود است. تنوع این دستگاه گاهی انتخاب را برایمان سخت و دشوار می‎کند. در حالی که با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هر یک از وسایل سرمایشی می‎توان انتخاب بهتر و مفیدتری داشت.

انواع وسایل سرمایشی در حال حاضر

پنکه یک وسیله سرمایشی برای محیط‎های ‎نسبتا گرم

اولین وسیله سرمایشی پنکه بود. این وسیله قادر به تغییر دما در محیط‎ها ‎ با متراژ پایین است. همچنین با تولید باد خنک می‎تواند هوای مطبوعی را ایجاد کند. البته به محض خاموش شدن، هوای گرم دوباره بر می‎گردد. به همین دلیل پنکه فقط برای مکان‎ها‎یی با آب و هوای معتدل که در ساعاتی از روز بشدت گرم می‎شوند، کاربرد دارد. 

 

انواع وسایل سرمایشی

 

پنکه با اشکال و طرح‎های ‎مختلف در بازار عرضه می‎شود. نوعی از بهترین پنکه‎ها ‎ پره دار و نوع دیگر آن بدون پره هستند. پنکه‎های ‎پره دار چندین نوع رومیزی، ایستاده، سقفی و دیواری هستند. پنکه ایستاده و رومیزی قابلیت جابجا شدن دارد. اما پنکه سقفی و دیواری روی سقف و یا دیوار ثابت می‎مانند. در عوض جای کمتری را در محیط اشغال می‎کنند. 

پنکه‎های ‎بدون پره نسبت به نوع پره دار، ایمنی بیشتری دارند. همچنین صدا و لرزش کمتری نسبت به نوع پره دار دارند. همین ویژگی باعث شده تا مورد توجه بسیاری از طرفداران پنکه قرار بگیرند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع وسایل سرمایشی کلیک کنید.

۰ نظر

انواع سیستم سرمایشی، گرمایشی و هواکش

براساس تحقیقات صورت گرفته دمای هوا هر سال بیش از سال قبل گرمتر می‎شود. براین اساس میزان افزایش دمای کره زمین در هر سال به 2 درجه می‎رسد. به همین دلیل است که در سال‎های اخیر حتی مناطق کوهستانی و سردسیر به سیستم‎های سرمایشی احتیاج پیدا کرده اند. از سوی دیگر به دلیل سرمای جانسوز فصل زمستان، به سیستم‎های گرمایشی هم احساس نیاز شدیدی می‎شود.

با وجود انواع بخاری و دستگاه گرمایشی، سیستم‎های جدید بدون خطر و با بیشترین کارایی در بازار موجود است. هواکش هم به منظور تصفیه هوا و از بین بردن مواد آلاینده محیط بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در ادامه به بررسی هر یک از این دستگاه‎ها می‎پردازیم.

 

پنکه سقفی و رومیزی

 

انواع سیستم گرمایشی در عصر ما

زمانی که تنها سیستم گرمایشی بشر آتش بود، به زندگی غارنشینی یا خانه هایی از گل و چوب بسنده کرده بود. اما انسان در چندین قرن است که توانست آتش را به درون یک دستگاه دیگر به نام بخاری ببرد. اگر در آن زمان به ساختمانی کوچک و محقر بسنده می‎کرد، اکنون برج‎ها و ساختمان‎های اشرافی بشر، با بخاری‎های ساده و ابتدایی تناسبی ندارد.

از سوی دیگر دستگاه‎های گرمایشی به منظور راحتی و رفاه زندگی بشر هر روز ساده تر از گذشته طراحی می‎شوند. در ابتدا وسایل گرمایشی ساده با استفاده از هیزم کار می‎کردند. اما به دلیل اینکه می‎بایست یک نفر زغال‎های خاکستر شده را از بخاری خارج می‎کرد و به جای آن هیزم‎های خشک قرار می‎داد، بخاری‎های نفتی و گازوئیلی جای آن‎ها را گرفتند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع هواکش کلیک کنید

۰ نظر