چراغ اضطراری به منظور تأمین روشنایی ساختمان‌های مختلف کاربرد دارد. این نوع چراغ‌ها زمانی استفاده می‌شوند که برق ساختمان به هر دلیلی قطع شده باشد و محیط تاریک شود. برای تامین انرژی مورد نیازِ چراغ اضطراری، از سیستم‌های متفاوتی از جمله UPS، موتور برق گازسوز، دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی استفاده می‌شود. 

چراغ اضطراری در شرایط بحرانی و در زمان قطعی و یا خاموشی برق، فعال می‌شود. در داخل چراغ اضطراری یک باتری ذخیره‌ی انرژی جاسازی می‌شود. این باتری می‌تواند برق مورد نیاز چراغ را تا مدت 3 ساعت تامین کند. در سال‌های اخیر اجرای سیستم روشنایی اضطراری برای مکان‌ها و ساختمان‌های عمومی مثل بیمارستان‌ها و مراکز درمان به یک قانون تبدیل شده است. سازمان نظام مهندسی و مقررات ملی نیز مسئولیت نظارت بر ساختمان‌های تازه تاسیس را برعهده دارد تا برق اضطراری در آن‌ها تامین شود.

 

چراغ اضطراری

 

کاربردهای چراغ اضطراری 

چراغ اضطراری به عنوان علائم خروج اضطراری هم عمل می‌کند. به این معنا که در زمان خطر (وقوع حوادثی مثل آتش‌سوزی، زلزله و ...) با روشن کردن چراغ‌های روشنایی که به صورت تابلوهای خروج هستند، راه خروج را به ساکنین نشان می‌دهند. در این صورت ساکنین به‌راحتی و با توجه به علائمی که در تاریکی روشن شده‌اند، ساختمان خارج می‌شوند. از جمله کاربردهای مهم چراغ اضطراری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جهت مشاهده ادامه مطلب و خرید انواع چراغ اضطراری کلیک کنید.