چراغ مطالعه با لامپ برای تامین روشنایی در زمان شب و یا مکان‏های ‎بدون نور طبیعی کاربرد دارند. در گذشته چراغ مطالعه با لامپ‏های ‎رشته ای کار می‎کرد. میزان روشنایی آنها زیاد و زننده بود. در عین حال میزان مصرف برق بیشتری داشتند. اکنون چراغ مطالعه SMD و چراغ مطالعه LED در بازار موجود است. لامپ‏های ‎جدیدی که برای این محصولات استفاده می‎شود، نور و روشنایی بیشتری دارند. طول عمر آنها بادوام و مصرف انرژی کمتری دارند. در ادامه به معرفی هر یک از این محصولات می‎پردازیم.

 

چراغ مطالعه smd

 

چراغ مطالعه SMD چه ویژگی هایی دارد؟

لامپ SMD عبارت کوتاه شده SURFACE MOUNTED DEVICE و به معنای قطعات نصب شده روی سطح است. در این تکنولوژی قطعات از قبل ساخته شده، بر روی مدار چاپی متصل می‎شود. نحوه اتصال و لحیم آن‏ها ‎به شکلی انجام می‎شود که ظرافت داشته باشند. از این روش به جای فناوری THT استفاده می‎شود. از مزیت‏های ‎این تکنولوژی می‎توان به استفاده از هر دو طرف PCB اشاره کرد. 

مزیت‏های ‎چراغ مطالعه SMD 

یکی از ویژگی‏های ‎چراغ مطالعه SMD پخش نور گسترده است. با این تکنولوژی در چراغ مطالعه میزان سایه به حداقل می‎رسد. در چراغ مطالعه با لامپ SMD بورد واحد استفاده نمی شود. بلکه از چند لامپ LED روی یک پنل استفاده می‎شود. با این فناوری اگر چراغ مطالعه چند ساعت روشن باشد، هیچ گرما و حرارتی تولید نمی کند. همچنین طول عمر چراغ مطالعه هم بیشتر و میزان مصرف انرژی برق تا حد زیادی کم می‎شود.

برای اطلاع درباره قیمت چراغ مطالعه و خرید چراغ مطالعه به وبسایت آرتا الکتریک مراجعه کنید.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع چراغ مطالعه SMD کلیک کنید.