چرا محیط های صنعتی، اداری و تولیدی به هواکش صنعتی نیاز دارند؟

با توجه به بیشتر شدن شرکت‎های صنعتی بزرگ و افزایش مواد شیمیایی و آلاینده در محیط، حضور کارکنان در این محیط‎ها خطرناک است. به دلیل اینکه تجهیزات صنعتی و دستگاه‎ها در محیط‎های بسته گازهای سمی و گرم تولید می‎کنند، سلامت کارکنان و افرادی که در داخل محیط قرار دارند، به خطر می‎افتد. از سوی دیگر اگر این هوای آلوده از محیط تخلیه نشود، به دستگاه‎ها و سایر تجهیزات شرکت‎های صنعتی آسیب وارد می‎کند. 

در یک محیط اداری که بیشتر تجهیزات و دستگاه های آن به فن های خنک کننده نیاز دارند، هواکش صنعتی می تواند این نیاز را برآورده کند. همچنین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل قطعات باید هوای محیط تمیز و پاک باشد. به عنوان مثال کامپیوترها از جمله وسایلی هستند که به سیستم خنک کننده نیاز دارند. در منازل هم به همین ترتیب در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی از هواکش خانگی استفاده می شود.

 

هواکش

 

مثال دیگر در این مورد می توان به مکان های پرورش دام و حیوانات اهلی اشاره کرد. با توجه به نیاز دام، طیور و حیوانات اهلی به هوای پاک، وجود هواکش صنعتی ضرورت پیدا می کند. در غیر این صورت بوی نامطبوع، هوای آلوده و گازهای مضر تولید شده در محیط بسته باعث بیمار شدن و تلف شدن آنها می شود. محیط های کشت گلخانه ای نیز یکی دیگر از مکان های نیازمند به هواکش صنعتی هستند. دور کردن گازهای سمی از گیاهان، باعث تقویت رشد آنها می شود.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع هواکش کلیک کنید.