آرتا الکتریک

فروشگاه اینترنتی اختصاصی لوازم برقی و روشنایی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

چراغ‌های زیرکابینتی، زینت آشپزخانه شما

تابه‌‌حال دقت کرده‌اید چراغ هود آشپزخانه، چه کاربرد بالایی دارد؟ ما در زمان‌هایی که علاوه بر نور موجود در آشپزخانه، به نور متمرکز و پر شدتی نیاز داشته باشیم، سراغ نور هود خواهیم رفت و آن را روشن می‌کنیم. بسیار پیش‌ می‌آید که برای فعالیت‌های خارج از محدوده‌ی غذا، مثل پاک کردن حبوبات، بررسی ادویه‌ها و ... باز هم این چراغ را روشن کرده و از آن استفاده می‌کنیم. حالا تصور کنید، کابینت‌های دیواری ما، مجهز به نوردهی شوند و بتوانند محدوده‌ی مربوط به میز و روی کابینت‌های زمینی را روشن کنند. مسلماً، پدیده‌ی زیبا و پرکاربردی است. ممکن است برای انتخاب چراغ زیرکابینتی دچار سردرگمی شوید. ما در این مقاله ابتدا مهتابی زیرکابینتی را بررسی خواهیم کرد و سپس به مزایای استفاده از زیرکابینتی ال ای دی خواهیم پرداخت.

چراغ زیر کابینتی

چراغ زیرکابینتی

مهتابی زیرکابینتی، انواع مختلفی دارد. هر چراغ براساس نوع خود، ممکن است برای زیرکابینت، مناسب باشد یا نه. در اصل نور چراغ زیرکابینت باید طوری باشد که در عین ملایمت و طبیعی بودن، روشنایی کافی داشته باشد. در خیلی از انواع چراغ‌ها، این دو ویژگی در روبروی هم قرار دارند. یعنی یا شدت نور به حدی بالاست که چشم را اذیت کرده و واقعاً دکوراسیون آشپزخانه را خراب می‌کند. یا مانند برخی دیگر از چراغ‌ها، به دلیل نور مناسبی که دارند، چشم‌نوازند ولی، روشنایی کافی ایده‌آل ما را هم فراهم نمی‌کنند. چاره کار چیست؟ ...

برای مطالعه ادامه مقاله و خرید انواع مهتابی زیر کابینتی کلیک کنید

۰ نظر

در مورد چراغ‌های خورشیدی چه می‌دانید؟

استفاده از انرژی خورشیدی برای منظورهای مختلف به زمان‌های ماقبل تاریخ باز می‌گردد. در دوران سفالگری روحانیون معابد با کمک جام‌های بزرگ طلایی صیقل داده شده اشعه خورشید را به آتشدان‌های محراب انعکاس داده و آن‌ها را روشن می‌کردند. به‌طوری که یکی از فراعنه مصری معبدی ساخته بود با طلوع خورشید درب آن باز و با غروب خورشید دربش بسته می‌شد.

از مهم‌ترین روایت‌های تاریخی می‌توان داستان ارشمیدس را بیان کرد او با نصب تعداد زیادی از آیینه‌های مربعی شکل کوچک در کنار یکدیگر و بر روی یک‌پایه متحرک قرار داشت اشعه خورشید را از راه دور بر روی کشتی‌های رومیان متمرکز ساخته بود ناوگان رم را به آتش کشید. در معماری سنتی ایران نیز توجه خاصی در استفاده صحیح و مؤثر از انرژی خورشید شده است.

چراغ خورشیدی

با آنکه در قرون گذشته انرژی خورشیدی و مزایای آن شناخته شده بود اما بالا بودن هزینه‌های اولیه و عرضه ارزان نفت و گاز سد راه پیشرفت این سیستم بود. تا اینکه با افزایش قیمت حامل‌های فسیلی در سال 1973 میلادی کشورهای صنعتی مجبور شدند تا جایگزینی مناسب و ارزان برای سوخت‌های فسیلی پیدا کنند بنابراین باز انرژی خورشیدی توانست جایگاه خود را در مصارف خانگی و صنعت و نیروگاهی تثبیت کند.

چراغ خورشیدی

یک ابزار روشنایی قابل حمل است که از لامپ ال ای دی و سلول خورشیدی و باتری قابل شارژ تشکیل می‌شود. چراغ خورشیدی به‌عنوان یک سیستم روشنایی انرژی خود را از منبع خود دریافت و ذخیره می‌کند.

در گذشته از چراغ‌های خورشیدی برای تزیین استفاده می‌شد و شکل‌های گوناگونی مثل شکل حیوانات داشت. از کاربردهای متداول لامپ‌های خورشیدی نشان‌گذاری برای مسیرهای گوناگون است.

برای مطالعه ادامه مقاله و خرید انواع چراغ خورشیدی ایجا کلیک کنید

۰ نظر

پنل سقفی روکار با کاربردهای مختلف

ارائه نور یکنواخت و بدون ایجاد سایه‌های اضافی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک ابزار روشنایی باید داشته باشد.

 

نور یکنواخت وقتی ایجاد می‌شود که پرتو نوری ساطع‌شده از لامپ، دارای میزان روشنایی (برحسب لومن) ثابتی بوده و از زمان فشردن کلید تا زمان خاموش شدن لامپ، یکنواختی انتشار نور در آن وجود داشته باشد. برای این منظور، فناوری‌های جدیدی مانند LED و SMD قادر هستند که این نوع از ابزارها را ارائه کنند. پنل‌های سقفی که در نوع جدید خود از این دو نوع ابزار استفاده می‌کنند نیز، از دیدگاه ارائه نور یکنواخت و جامع بسیار مناسب هستند.

این نوع از ابزارهای روشنایی که با نام چراغ‌های سقفی هم شناخته می‌شوند، قادرند محیط بسیار بزرگتری را روشن کنند و انتشار نور در آن‌ها نیز به شکلی اصولی و یکنواخت باشد. پنل‌های سقفی در دو نوع توکار و روکار وجود دارند که نوع توکار آن‌ها قابلیت نصب درون محفظه‌های آرمسترانگ یا کامپوزیت‌های سقفی را دارد که بیشتر در ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود.

 

پنل سقفی روکار

 

در نوع روکار، محفظه انتشار نور تا حدی بلندتر است و به شکلی حبابی روی سقف یا دیوار نصب می‌شود. بنابراین اصلی‌ترین تفاوت این پنل‌ها، در نحوه نصب بر روی سقف است. ارتفاع محفظه قرارگیری LED یا SMD در پنل‌های روکار، عموماً قابل مشاهده هستند و بسته به نیاز مشتری و سلیقه او، در انواع مختلفی ارائه می‌شوند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و خرید انواع پنل سقفی روکار وارد این لینک شوید

۰ نظر

با پروژکتور خورشیدی آشنا شوید

پروژکتورها به‌عنوان یکی از محصولات صنایع روشنایی از منابع نور بوده و نور زیادی را از خودشان ساطع می‌کنند.

کاربرد پروژکتور خورشیدی

پروژکتورها بیشتر در محیط هایی با مساحت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن ها برای زیبایی اماکن و کنسرت‌ها سالن‌های نمایش تالارهای عروسی باغ‌های بزرگ سالن‌ها و زمین‌های ورزشی و تبلیغات استفاده می‌شوند.

پروژکتور خورشیدی چون نیازی به کابل کشی و کلید و تابلو برق ندارد ما را از پرداخت هزینه‌های جانبی و قبض برق بی نیاز می‌کند. از مزیت‌های دیگر آن دوستی با محیط زیست و انرژی‌های پاک و سبز است.

این پروژکتورها را می‌توان بر روی دیوار و سطوح صاف بدون هیچ تخصص فنی نصب کرد.

انواع پروژکتور

1-پروژکتور COB-SMD-LED

پروژکتور SMD بر پایه ی لحیم کاری LED و بدون استفاده از سوراخ بر روی بورد بنا می‌شود. همچنین دارای نور بسیار نزدیک به خورشید دارد اما پرتوهای فرابنفش و فروسرخ تولید نمی‌کند. این نوع پروژکتور برای روشن کردن مساحت بالا از فاصله کم استفاده می‌شود. از محاسن آن طول عمر بالای 50000 تا 60000 ساعت است.

برای مشاهده انواع پرژکتور خورشیدی و ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

۰ نظر

پنل سقفی توکار با کاربردهای مختلف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک چراغ روشنایی باید داشته باشد، این است که نور یکنواخت و ماندگاری را تولید کند. هرچه این یکنواختی بیشتر باشد، چشم انسان کمتر اذیت شده و در مقابل روشن و خاموش شدن‌های مکرر بسیار کوتاه، واکنش نشان نمی‌دهد.

برای همین منظور و جهت پوشش بیشتر فضای یک محیط، پنل‌ها و چراغ‌های سقفی طراحی شدند که ابعادی مختلف، از اندازه یک چراغ هالوژن تا پنل‌های سقفی 60*60 دارند. همچنین تکنولوژی‌های جدیدی مانند LED و SMD در ساختار نوع جدید آن‌ها استفاده شده است که یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

 

انواع پنل سقفی توکار

 

پنل‌های سقفی به دو شکل توکار و روکار طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند که بسته به نیاز محیط، مشتری اقدام به خرید نوع مناسب خود می‌کند. پنل‌های توکار عمدتاً طرفداران بیشتری دارند و در کاربردهای روشنایی مغازه‌ها، ادارات و سازمان‌ها انتخاب و استفاده می‌شوند. البته باید گفت که قیمت تمام‌شده بالاتر این پنل‌ها، مخصوصاً در ابعاد بزرگ، آن‌ها را به گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای خانه‌ها تبدیل نمی‌کند و بیشتر کاربرد اداری دارند.

انواع پنل سقفی توکار

پنل‌های سقفی توکار را می‌توان برای کاربردهای مختلف، از دیدگاه‌های متنوعی دسته‌بندی کرد. در دسته اول، از دیدگاه تکنولوژی روشنایی، این چراغ‌های سقفی به دسته‌های هالوژنی، LED و SMD دسته‌بندی می‌شوند. پنل‌های هالوژنی عموماً نیاز به ترانس برق دارند تا بتوانند روشنایی مناسبی داشته باشند و از سوی دیگر، عمر کوتاه‌تری دارند. این باعث شده است که نسل جدید پنل‌های سقفی، توسط LED و SMD طراحی و تولید شوند.

مشاهده ادامه مقاله و مقایسه انواع پنل سقفی توکار مختلف اینجا کلیک کنید.

۰ نظر

لامپ‌های LED، ابزارهای روشنایی کم مصرف و بهینه دنیای امروز

امروزه دیگر ابزارهای روشنایی مختلفی در بازار پیدا می‌شوند که استفاده از آن‌ها برای روشنایی خانه‌ها، مغازه‌ها و ... رایج شده و می‌توانیم بسته به بودجه، میزان روشنایی موردنظر و مصرف انرژی، نوع مناسبی را انتخاب کنیم.

یکی از جدیدترین ابزارهای روشنایی در دنیای امروز، لامپ‌های LED هستند که در ساختار آن‌ها، از حداقل یک دیود نوری یا LED استفاده شده است. لامپ‌های ال.ای.دی در مدت کمی که از عرضه آن‌ها به بازار می‌گذرد، توانسته‌اند توجه طیف گسترده‌ای از افراد را به خود جلب کنند. دلیل اصلی چنین محبوبیتی را می‌توانیم در روشنایی مناسب، مصرف انرژی بهینه و بهای تمام‌شده منطقی جستجو کنیم.

درواقع لامپ‌های ال.ای.دی دارای ویژگی‌ها و مزایای قابل توجهی هستند که آن‌ها را برای استفاده در محیط‌های مختلف، تبدیل به گزینه مناسبی می‌کند. اما این ویژگی‌ها و مزایا شامل چه مواردی می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

لامپ ال ای دی تزئینی

 

لامپ LED چیست؟

این نوع از لامپ‌ها، جزو جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت لامپ‌های روشنایی هستند که در طراحی آن‌ها از دیودهای نوری استفاده شده است و بیشتر برای روشنایی یک محیط کوچک استفاده می‌شوند. منظور از محیط کوچک، فضاهای بسته‌ای مانند منزل، محل کار یا یک اداره است.

جریان برق باعث روشن شدن دیودهای نوری موجود درون آن‌ها می‌شود و تا زمانی که برق جریان داشته باشد، این روشنایی نیز با کیفیت عالی ادامه دارد. لامپ‌ LED یا Light Emitting Diode ها، از دیودهای نیمه‌هادی برای انتشار نور استفاده می‌کنند که جزو فناوری‌های جدید الکتریکی هستند.

جهت مشاهده ادامه مقاله و خرید انواع لامپ با کیفیت اینجا کلیک کنید.

۱ نظر

انواع لامپ کم مصرف با تکنولوژی فلورسنت

شاید فکر کنید که تولید لامپ‌های کم‌مصرفی که امروزه در بسیاری از منازل و مغازه‌ها پیدا می‌شود، در یک یا دو دهه اخیر شروع شده، اما لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنتی اولین بار در اواخر قرن 19 میلادی، یعنی بیش از 100 سال پیش تولید شدند. این نوع از لامپ‌ها در قالب لامپ‌های مهتابی امروزی ارائه شدند که مصرفی به مراتب پایین‌تر از لامپ‌های تنگستنی و رشته‌ای رایج داشتند.

دلایل مختلفی باعث شد تا این دسته از لامپ‌های روشنایی، به محبوبیت بالایی در میان مردم دست یابند و اشکال مختلفی از آن‌ها نیز در طول زمان طراحی و عرضه شوند. در ادامه مقاله، به بررسی این دلایل و مزایای استفاده از انواع لامپ کم‌مصرف فلورسنتی خواهیم پرداخت.

لامپ‌های کم‌مصرف متداول

این نوع از لامپ‌ها به دلیل تولید نور سفید، عمدتاً با استقبال بسیار بیشتری روبرو شدند و فروش خوبی را تجربه کردند. نکته مهم دیگر این است که مدارهای داخلی لامپ‌های کم‌مصرف، اغلب ابعاد کوچک و فشرده‌تری دارند و این باعث می‌شود تا فرکانس عملکرد بسیار بیشتری داشته باشند.

انواع مختلفی از لامپ‌ کم‌مصرف، به شکلی که در بازار داخلی کشورمان وجود دارد که در توان‌های مصرفی متفاوتی مانند 100 وات و 200 وات و حتی بالاتر ارائه می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که اشکال مختلفی از این لامپ‌ها برای استفاده آویز، لوستر، دیوار و ... طراحی شده‌اند که شامل نیم‌پیچ، تمام‌پیچ، گل، اتحاد و ... هستند. سرپیچ‌های متنوعی نیز برای این دسته از لامپ‌ها وجود دارد که آن‌ها را برای هر کاربردی قابل استفاده می‌کند. گرمای تولیدی لامپ‌های کم‌مصرف هم نکته بسیار مثبتی است که در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای، بسیار کمتر بوده که به جلوگیری از گرمای محیط و هدررفت انرژی کمک فراوانی می‌کند.

جهت مشاهده مقاله کامل و خرید لامپ کم مصرف اینجا کلیک کنید

۰ نظر