چراغ مطالعه کلاسیک همان چراغ مطالعه قدیمی یا نوع ساده است. برای آنها از لامپ‏‎های ‎‎رشته ای، کم مصرف و ال ای دی یا حبابی استفاده‏ می‎‎شود. از ویژگی‏‎های ‎‎این نوع چراغ مطالعه باید به قیمت پایین آنها اشاره کرد. چراغ مطالعه کلاسیک نسبت به انواع مدرن ارزان تر است. لامپی که برای آن استفاده‏ می‎‎شود، قیمت کمتری دارد و براحتی تعویض‏ می‎‎شود. 

براساس متراژ محیط‏ می‎‎توان لامپ با سایز و توان مختلف انتخاب کرد. پس با این حساب چراغ مطالعه کلاسیک دست شما را برای خرید لامپ با توان کم یا زیاد باز‏ می‎‎گذارد. همچنین چراغ مطالعه کلاسیک‏ می‎‎تواند تمام محیط را روشن کند. در صورتی که بین نور محیط و صفحه کتاب تفاوت زیادی وجود داشته باشد، به چشم آسیب زیادی وارد‏ می‎‎کند. اما چراغ مطالعه قدیمی این مزیت را دارد که با روشن کردن محیط اطراف، از خستگی چشم جلوگیری کند. 

 

چراغ مطالعه کلاسیک

 

همچنین چراغ مطالعه‏‎های ‎‎مدرن برای کسانی که به بیماری تنبلی چشم یا آب مروارید مبتلا هستند، مناسب نیست. زیرا محیط باید نسبتا روشن باشد. این مزیت را‏ می‎‎توان در چراغ مطالعه کلاسیک پیدا کرد. لامپ‏‎های ‎‎این نوع چراغ مطالعه با وات مشخص‏ می‎‎شود. برای یک چراغ مطالعه ساده‏ می‎‎توان لامپ 25 و 40 وات رشته ای یا 9 و 15 وات ال ای دی را انتخاب کرد. این مقدار هم‏ می‎‎تواند نور مورد نیاز را تامین کند، هم از ایجاد گرما و حرارت جلوگیری‏ می‎‎کند. در عین حال نور مورد نیاز برای روشنایی محیط هم تامین‏ می‎‎شود.

انواع چراغ مطالعه کلاسیک براساس طراحی

چراغ مطالعه کلاسیک برحسب سبک طراحی به سه نوع ایستاده، رومیزی و چراغ دیواری تقسیم‏ می‎‎شوند. هر یک از انواع چراغ مطالعه‏‎های ‎‎مذکور مزایا و ویژگی‏‎های ‎‎خاص خود را دارند. برای مثال چراغ مطالعه ساده رومیزی انعطاف پذیر است. در هر قسمتی از خانه‏ می‎‎توان آن را استفاده کرد. این در حالی است که چراغ مطالعه ایستاده برای محیط پذیرایی یا نشیمن مناسب است. چراغ‏‎های ‎‎مطالعه دیواری برای اتاق خواب و در کنار تخت کاربرد بهتری دارند. 

جهت مطالعه ادامه مقاله و مشاهده انواع چراغ مطالعه کلاسیک کلیک کنید.