چند راهی برق و سیم رابط یکی از پرکاربردترین وسایل الکتریکی در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. برای مثال شما در طی روز ممکن است چندین بار به شارژ کردن گوشی نیاز داشته باشید. اغلب کابل‌های شارژرها نیز کوتاه هستند که در این صورت به یک چند راهی و سیم رابط برق نیاز پیدا می‌کنید.
با توجه به اهمیت و کاربردهای زیادی که چند راهی برق و سیم رابط دارد، لازم است تا اطلاعات دقیقی در مورد این دو وسیله‌ی کاربردی داشته باشید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

 

چند راهی برق

 

میزان ضخامت سیم رابط چقدر باشد؟ 

وقتی تکه‌ای از یک کابل قدیمی را باز می‌کنید، چندین رشته سیم را مشاهده می کنید که در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چه یک سیم رابط ضخیم‌تر باشد، به این معناست که رشته‌ سیم‌های بیش‌تری برای آن استفاده شده است. تعداد بیشتر سیم میزان هدایت انرژی برق را افزایش می‌دهد. بنابراین یک سیم رابط که ضخامت بیش‌تری دارد، قدرت بالاتری نیز برای انتقال برق دارد.

پس اگر شما از یک چند راهی برق با کابل ضخیم استفاده می‌کنید، برق بیشتری وارد چند راهی شده و قدرت وسیله را افزایش می‌دهد. برای مثال اگر از آن برای شارژ کردن گوشی استفاده می‌کنید، در مدت زمان کوتاه‌تری گوشی شارژ می‌شود. برای سنجش میزان ضخامت کابل و سیم رابط از اصطلاح عمومی "Gauge" یا به عبارتی "AWG" استفاده می‌شود. اصطلاح AWG از عبارت America Wire Gauge گرفته شده است. 

جهت مشاهده ادامه مطلب و خرید انواع چند راهی برق کلیک کنید.