آرتا الکتریک

فروشگاه اینترنتی اختصاصی لوازم برقی و روشنایی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

قبل از خرید چراغ اضطراری و چراغ مطالعه حتما دقت کنید!

به همان میزان که انرژی برق تبدیل به جزء موثر و حیاتی زندگی انسان شده است قطع برق برابر با بی پاسخ ماندن طیف وسیعی از نیاز ما است. چراغ اضطراری یکی از وسایلی است که در این موارد به کمک مان می آید. و همچنین استفاده از چراغ مطالعه در کاربردهای مختلف بسیار فراگیر شده که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.


مهمترین جزء چراغ شارژی: لامپ

بدیهی است با تغییر نسل لامپ ها از رشته ای به LED و سپس پیشرفت LED ها به سمت لامپ های SMD این پیشرفت ها نیز در ساختار چراغ های اضطراری به کار گرفته شد تا علاوه بر کاهش مصرف برق، طول عمر و زمان دشارژ شدن چراغ اضطراری را افزایش دهد. چراغ های اضطراری با لامپ LED و SMD دارای سازگاری های بالا با استاندارد های محیط زیستی هستند و لامپ های SMD در برابر ضربه نسبت به سایر لامپ ها مقاوم تر اند. از آن جا که چراغ های اضطراری از دسته وسایل قابل حمل هستند این ویژگی فاکتور مهمی در انتخاب به حساب می آید.

 

راحتی استفاده چراغ شارژی

چراغ  اضطراری در تنوع بالایی از طرح و تعداد LED (توان مصرفی چراغ اضطراری) متفاوت توسط برند های مختلف روانه بازار می شوند. خریدار می بایست با در نظر داشتن این نکته که تعداد لامپ های بیشتر ، روشنایی قوی تری را در چراغ شارژی به همراه داشته ولی زمان استفاده را با توجه به توان مصرفی کاهش می دهد و حتی حمل و نقل را مشکل می کند، اقدام به خرید چراغ شارژی مناسب با شرایط خویش کند.

جهت مطالعه ادامه مقاله و مقایسه و خرید انواع چراغ مطالعه و شارزی اینجا کلیک کنید.

۰ نظر

ویژه گی های چراغ خورشیدی، وظیفه پنل خورشیدی و نحوه استفاده از آن برای بازده بیشتر انرژی

سال ها قبل روشن شدن چراغ ها با استفاده از انرژی نور خورشید مانند داستان های علمی تخیلی بود. چه طور شد که یکباره این رویا به واقعیت تبدیل شد؟ این روزها شما حتی ممکن است انرژی خورشید را زیر انگشتتان به شکل یک ماشین حساب در اختیار داشته باشید.
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که این چراغ خورشیدی مقرون به صرفه چه طور انرژی خورشید را به برقی تبدیل می کند که حتی ساعت ها بعد از غروب آفتاب روشنایی را تامین می کند.

چراغ خورشیدی

 

چراغ خورشیدی و نحوه عملکرد آن

چراغ خورشیدی انرژی خود را از پنل خورشیدی که به آن متصل می باشد تامین می کند. این پنل ها وظیفه تبدیل انرژی خورشیدی به برق را دارند. در این پنل ها به خاطر وجود اثرات فتو ولتائیک کار خود را انجام می دهند. مهمترین بخش یک پنل خورشیدی سلول فتو ولتائیک است. سلول فتو ولتائیک واحدی است که نور خورشید را به جریان برق تبدیل می کند و آن را در بالای پنل خورشیدی (جزئی از چراغ خورشیدی) به صورت بخش سیاه رنگی می توان دید.

برای خرید چراغ خورشیدی و مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

۰ نظر

لامپ دکوراتیو (فیلامنتی) خلق زیبایی در نورپردازی

وقتی از عبارت نور پردازی صحبت می کنیم خود بیان می کند که می خواهیم نور محیط علاوه بر اینکه هدفمند تابیده شود بر زیبایی آن نیز بیفزاید. امروزه از لامپ ها صرفا به عنوان ابزار روشن کننده خانه و محیط کار استفاده نمی شود؛ لامپ دکوراتیو می تواند مبین سلیقه اشخاص و سبک محیط و حتی سبک فکری شان باشد. از لامپ دکوراتیو همانطور که از اسم آن برمی آید برای تزئیین و یا دکور مورد استفاده قرار می گیرد. حتی بسیاری از فروشگاه های لوستر با توجه به مصرف برق کم این لامپ ها جهت نمایش لوسترها استفاده می نمایند. البته نسل جدید لامپ دکوراتیو مصرف برق کمتری دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. با توجه به موارد استفاده اینگونه لامپ ها در تنوع بسیار بالایی از طرح و مدل تولید می شوند.

برای مطالعه ادامه مقاله و دیدن انواع لامپ دکوراتیو اینجا کلیک کنید.

۰ نظر

قاب روشنایی به صرفه و اقتصادی

توجه به هماهنگی ابزارهای روشنایی با محیط و چیدمان درونی محیط، یک اصل اساسی است. درواقع یکی از مواردی که در انتخاب یک ابزارآلات روشنایی برای منزل، اداره، اتاق خواب یا ... موردتوجه قرار می‌گیرد، شکل ظاهری این ابزارهاست. 

علی‌الخصوص هنگامی که نیاز به ست کردن آن‌ها با دکوراسیون، مبلمان یا وسایل تزئینی خانه وجود دارد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این میان، یکی از بخش‌های مهم ابزارهای روشنایی، قاب‌های روشنایی هستند که با نام کاور یا فریم هم شناخته می‌شوند. این نوع از قاب‌ها، علاوه ‌بر اینکه دربرگیرنده لامپ هستند، باعث نصب آسان‌تر آن‌ها شده و ظاهری زیباتر به آن‌ها می‌بخشند.

 

قاب اف پی ال

 

بنابراین انتخاب قاب‌های روشنایی هم می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی محیط داخلی شما داشته باشد. برای این منظور، قاب‌های روشنایی در طرح‌ها، رنگ‌ها، انواع و با ویژگی‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین لازم است تا فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب یک قاب روشنایی مناسب در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از مهم‌ترین این موارد آشنا کنیم.

جهت مطالعه ادامه مقاله و خرید قاب لامپ مورد نظر اینجا کلیک کنید.

۰ نظر