بسیار مهم است که به چگونگی نورپردازی منزل، محل کار و سازمان خود اهمیت دهیم، چراکه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود تا روحیه مناسبی در محیط ایجاد شده باشد. نورپردازی مناسب یک فرایند حرفه‌ای و مهم است که می‌تواند حتی فضا را بزرگتر از آنچه هست نمایش دهد.

ابزارهای مختلفی برای نورپردازی طراحی شده‌اند که شامل لوستر، چراغ دیواری و سقفی، لامپ‌های آویز، آباژور و ... می‌شوند. چراغ‌های دیواری یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین چراغ‌هایی هستند که برای مواردی که امکان نصب سیستم روشنایی بر روی سقف وجود ندارد، استفاده می‌شوند. همچنین بسیار جلوه خوبی را به منزل می‌بخشند و انواع زیبای آن مانند یک آویز تزئینی روی دیوار قرار می‌گیرند.

 

چراغ دیواری

 

چراغ‌های دیواری باید به شکلی نصب شوند که مزاحم تأمین نور اساسی محیط نشوند و ساختار طراحی آن‌ها باید به شکلی باشد که بیشترین سهم نور تولیدی را در فضا منتشر کند. چراغ‌های بالای آیینه، چراغ‌های دیواری سرویس‌های بهداشتی، چراغ‌های تزئینی و همچنین چراغ‌های روشنایی نقطه کور، جزو مهم‌ترین اشکال چراغ‌های دیواری هستند.

این نوع از ابزارهای روشنایی، به‌عنوان دکوراسیون هم استفاده می‌شوند و با نام چراغ پذیرایی شناخته می‌شوند. چراغ‌های دیواری معمولاً دارای آویزهایی بر روی خود برای زیبایی بیشتر هستند و می‌توانند در کنار چراغ‌های بزرگ، تکمیل‌کننده باشند.
چراغ‌های دیواری برخلاف چراغ‌های سقفی، به دیوار پیچ می‌شوند و یک بخش مشخص از محیط را روشن می‌کنند. به دلیل در معرض دید قرار داشتن این دسته از چراغ‌ها، کاورهای بسیار زیبایی برای آن‌ها وجود دارد که باعث ایجاد جلوه‌ای مناسب به محیط می‌شوند.

برای مطالعه ادامه مقاله و خرید انواع چراغ دیواری کلیک کنید